Nagyon menő: most Instagram és Facebook sztorikból tanulhatod meg a jelnyelvet!
május 16
Tudtad, hogy ma Magyarországon több, mint 60 000 siket és nagyothalló ember él, akik közül sokan 25 évnél fiatalabbak? Legtöbbjük jelnyelv segítségével tudja kifejezni magát a legjobban, viszont sok halló nem ismeri ezeket a kézzel mutatott kifejezéseket, így ezek a fiatalok legtöbbször a saját közösségükre támaszkodnak. Ez a jelenség pedig a siket közösség elszeparálódását eredményezi nem csak a többségi társadalomban, de a közösségi média csatornákon is.
Pedig a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar marketingkutatói által több, mint 200 siket és nagyothalló fiatal részvételével készített kutatásból kiderült, hogy ők is a halló kortársaikhoz hasonlóan használják a közösségi média csatornákat, azaz elsősorban kapcsolattartásra és különböző tartalmak fogyasztására. Az eredmények azonban azt is mutatják, hogy bár a képi és szöveges tartalmak megkönnyítik számukra a használatot, sok tartalom, mint a véleményvezérek hangalapú videói is, számukra nem befogadhatóak, ezért végül itt is egy zárt csoportot alkotnak, és túlnyomórészt inkább egymással kommunikálnak.
Ezt elégelte meg egy hazai szervezet, a SINOSZ (Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége), és hívta életre a Sztoriból JELES kampányt, hogy a közösségi oldalak lehetőségeit kihasználva áthidalja a két csoport közötti szakadékot.
Szeptember 29-én, a Siketek Világnapján debütált a feat. és a Post For Rent közös munkájával készült Sztoriból JELES kampány, melynek keretében 100 db egyedi, Facebook és Instagram Stories-ba integrálható GIF sticker kerül fel a közösségi oldalakra, melyek a legnépszerűbb online kifejezéseket írják le a jelnyelv és felirat játékos kombinációjával. Ezek a GIF stickerek a siketek, nagyothallók és hallók számára egyaránt érthetőek, valamint elérhetőek a #sztoriboljeles keresőszó használatával.
A https://sztoriboljeles.hu/ oldalon Bánki Beni slammer-kreatív véleményvezér siket és nagyothalló fiatalokkal együtt mutatja be a kezdeményezést, amelyhez sok, a fiatalok körében kiemelt népszerűségnek örvendő influencer is csatlakozik, akik szeptember 29-én szintén a #sztoriboljeles GIF stickerek segítségével készítik el személyes Instagram és Facebook Stories tartalmaikat, ezzel is népszerűsítve a SINOSZ által elindított mozgalmat.
“Nagyon örülök, ha olyan kezdeményezés mellé állhatok, ami egy fontos ügyet helyez a fókuszába interaktívan, hatékonyan, a fiatalok nyelvén. Szuper élmény volt a videóban szereplő gyerekeket megismerni, és látni, hogy egy kis odafigyeléssel könnyen lebonthatjuk a felesleges gátakat” – mondta Bánki Beni.
A SINOSZ-ról: A Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége a Magyarországon élő siket és nagyothalló emberek társadalmi integrációjának előmozdításáért tevékenykedik. Ennek érdekében a jogszabályokban foglaltak megvalósításának szorgalmazásával segíti életminőségük javulását, valós szükségleteken és igényeken alapulva ösztönzi az akadálymentesítési folyamatokat, közösségi színtereket, szolgáltatásokat biztosít.
A feat.-ről: Egy frissen alakult, kreatív és technológia fókuszú indie reklámügynökség, ami szabadon, klasszikus határokat átívelő, független csapatként működik. Értékteremtő, izgalmas kommunikációs megoldások létrehozására törekszik, szoros együttműködésben partnereivel és ügyfeleivel. Ezt sugallja a popkultúra ihlette név is, ami egy olyan kreatív kollaborációra utal, amiben a felek a közös energiák által még többet tudnak kihozni egymásból.
A Post for Rent-ről: Újgenerációs ügynökségként a hazai influencer marketing piac szereplőinek professzionális kiszolgálását tűzte ki céljául nemzetközi tapasztalataik alapján, komplex szolgáltatást nyújtva nemcsak a márkák, a kreatív és média ügynökségek számára, de ezzel párhuzamosan a közösségi média kulcsszereplőinek is. Kreativitásuk gyümölcsének nemcsak a hatékonyságot és a kedvező megtérülési rátát, de 20 talentjük és több mint 2000 fős magyar influencer paltformjuk dinamikus fejlődését tekintik. Az ügynökség számára kiemelkedően fontos a közönség edukációja is, szeretnék, ha az „influencer marketing” hallatán sokkal pozitívabb megítélést alakíthatnának ki, így a jelenlegi véleménnyel ellentétben nem a "mögöttes tartalom nélküli, nagy követőszámmal rendelkező ismert személyekkel" azonosítanák a reklámozás egyik leghatékonyabb formáját és drivereit ma Magyarországon.
Te is imádod a cuki állatokat? Lapozd fel a galériánkat, hogy mosolyogva induljon a napod!
Hogy tetszett a cikk?
május 16
6 cipő, amivel hamarosan minden bolt tele lesz
Új év, új cipő? A választékot elnézve akár még az is lehet, na jó szinte biztos is, hogy így lesz.
Íme pár hasznos tipp, hogy ne felejtsd el a jelszavad
Már próbáltál kismillió lehetőséget, de egyik sem működik. Hosszú percek óta bámulod a képernyőt és töröd a fejed, hogy mi lehet az azonosító, ami nem jut eszedbe. Segítünk, hogy elkerüld ezt az idegörlő helyzetet!
Tükrök tennél a falra? Így helyezd el, hogy menőbb legyen a lakásod
Szeretnéd egy kicsit tágítani a teret az otthonodban? Szereted, ha csillog a fény a falakon? Akkor vegyél néhány tükröt és szereld fel a lakás különböző pontjain.
Kicsi a szobád? Így válogass bele bútort
Egy kis szoba esetén rendkívül fontos, hogy megtaláljuk a megfelelő bútorokat, melyek tökéletesen passzolnak bele, és még praktikusak is. Lássuk, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe vennünk a bútorok kiválasztása során.
Így rendezd be a sminkasztalod, hogy időt takaríthass meg reggelente
A napi rutinunknak sok elhanyagolható lépése van, de a fésülködőasztalnál eltöltött percek nem tartoznak bele ebbe a kategóriába. Ez az a hely, ahol a varázslat történik, ahonnan a beauty rutinunknak köszönhetően friss emberként állunk fel, hiába ültünk oda le kómásan, félig nyitott szemmel, a kávénk után tapogatózva.